urnik in študijski koledar
URNIK
Urnik se lahko dnevno spreminja, zato vas prosimo za redno spremljanje. Če bo sprememba urnika nastala v naslednjih dveh dneh (48 urah), boste obvestilo o spremembi prejeli na študentski e-naslov, objavljeno pa bo tudi med obvestili za študente na spletni strani. Če se bo urnik spremenil kasneje, bo sprememba objavljena le v urniku.
ŠTUDIJSKI KOLEDAR
MOJ PORTAL UM
LOKACIJA PREDAVANJ
Predavanja potekajo na treh različnih lokacijah v Brežicah (v stavbi fakultete, v predavalnicah Gimnazije Brežice in Mladinskega centra Brežice).
izpiti
Termini izpitov v tekočem študijskem letu bodo za vse študijske programe javno objavljeni v spletnem portalu AIPS.
IZPITNA OBDOBJA V TEKOČEM ŠTUDIJSKEM LETU:
Zimsko izpitno obdobje 29. 1.–23. 2. 2024
Poletno izpitno obdobje 17. 6.–12. 7. 2024
Jesensko izpitno obdobje 12. 8.–6. 9. 2024
Rok prijave je najkasneje 8 dni pred izpitnim rokom. Izpit lahko opravljajo samo študenti, ki izpolnjujejo pogoje za pristop k izpitu.
Prijava na portalu AIPS je možna med 3. in 24. uro, 365 dni na leto. Zaradi redne izdelave varnostnih kopij podatkov elektronska prijava med 24. in 3. uro zjutraj ni mogoča. V primeru težav se obrnite na IKT koordinatorja (skrbnik.ft@um.si).
BELEŽENJE OCEN V AIPS-u
Postopek ugotavljanja, preverjanja in priznavanja znanj in spretnosti se začne na osnovi vloge kandidata, ki v pristojnem referatu za študentske zadeve vloži vlogo za priznavanje. K obrazcu je potrebno priložiti veljaven učni načrt opravljenega predmeta ter originalno potrdilo o oceni, s katero je bil izpit opravljen.
Postopki se uporabljajo za kandidate, ki se vpisujejo na Univerzo v Mariboru, in za že vpisane študente, ki želijo, da se jim znanja upoštevajo kot del opravljene študijske obveznosti v obstoječem programu.
Stroške postopka postopka za priznavanje in uveljavljanje študijskih obveznosti plačajo kandidati na podlagi tarifnega dela cenika UM.
Študenti, ki pogojev za pristop k izpitu niso opravili (nimajo izpolnjenih predpisanih obveznosti na vajah oziroma predavanjih), predmet pa se ne izvaja več, lahko podajo Vlogo za zamenjavo izbirnega predmeta na Komisijo za študijske zadeve. Nov predmet si lahko izberejo med izbirnimi predmeti, ki se bodo izvajali v prihodnjem študijskem letu. Rok za oddajo prošenj je konec septembra.
status študenta
Status študenta preneha:
V primerih iz četrte, pete in sedme alinee prvega odstavka ter drugega odstavka tega člena se študentu iz upravičenih razlogov status študenta lahko tudi podaljša, vendar največ za eno leto.
Študentke matere, ki v času študija rodijo, in študenti, ki v času študija postanejo očetje, imajo pravico do podaljšanja študentskega statusa za eno leto za vsakega rojenega otroka.
Ne glede na osmo alinejo prvega odstavka tega člena status študenta ne preneha študentu, ki se pred zaključkom študijskega leta prepiše na drug študijski program.
V primerih iz prve in druge alineje prvega odstavka tega člena se lahko študent po zaključku študijskega programa odpove statusu študenta.
Način in obliko zagotavljanja podatkov glede odpovedi statusa študenta iz prejšnjega odstavka določi minister, pristojen za visoko šolstvo.
KDAJ - elektronski vpis bo mogoč od 16. avgusta do 25. septembra 2024. Vašo dokumentacijo moramo v referat prejeti najkasneje do najkasneje 25. septembra 2024, do 10. ure.
KAKO - vpis v višji letnik in ponovni vpis v isti letnik bo potekal po pošti.
POGOJI - za napredovanje v višji letnik in ponavljanje letnika so navedeni na spletni strani pod vašim študijskim programom (VS, UN in MAG) pod zavihkom pogoji za napredovanje.
Postopek
Po vpisu boste na domači naslov prejeli UPN za plačilo stroškov vpisnine in 4 izvode potrdil o vpisu. Cenik za študijsko leto 2024/2025 najdete na spletni strani FT (cenik). Vpisne stroške poravnate po prejetju plačilnega naloga.
b) VPIS V ABSOLVENTSKI STAŽ
Vpisna navodila so ista kot za vpise v višje letnike. Študent lahko preveri v študentskem referatu, če ima pravico do vpisa v absolventski staž (dodatne informacije).
c) IZJEMNE ODOBRITVE VPISA ŠTUDENTA V VIŠJI LETNIK
Študenti, ki ne boste imeli opravljenih vseh obveznosti za vpis v višji letnik, lahko skladno s 85. členom Statuta UM zaprosite za vpis v višji letnik pod posebnimi pogoji. Prošnjo mora študent na KŠZ zadeve vložiti najkasneje do 16. septembra 2024 do 12. ure. Obvezno priložiti: ustrezna dokazila.
POMEMBNO: Študentu, ki odda prošnjo za vpis v višji letnik in izpolnjuje tudi pogoje za ponavljanje letnika svetujemo, da odda tudi podredno prošnjo (točka 8. na obrazcu) za ponavljanje, v kolikor mu vpis v višji letnik ne bi bil odobren.
d) PONAVLJANJE LETNIKA
Za ponavljanje letnika mora študent skladno s 121. členom Statuta UM pred vpisom obvezno vložiti Prošnjo na KŠZ zadeve najkasneje do 16. septembra 2024 do 12. ure. Obvezno priložiti: ustrezna dokazila.
PODALJŠANJE STATUSA
Študenti, ki imajo druge upravičene razloge (glej Navodila za presojo prošenj študentov ter upravičenih razlogov skladno s 85., 121. ter 214. členom Statuta UM) se lahko status študenta podaljša (214. člen Statuta UM), in sicer za eno leto med študijem ali ob zaključku študija. Prošnjo mora študent na KŠZ vložiti najkasneje do 16. septembra 2024 do 12. ure. Obvezno priložiti: ustrezna dokazila.
Ukrepanje v primeru težav pri izpolnjevanju elektronskega vpisnega lista:
V primeru, da izpolnjujete pogoje za vpis ter vam elektronski sistem AIPS kljub temu ne omogoči e-vpisa, pošljite e-mail z opisom težave na spletni naslov referat.ft@um.si.
Za ponavljanje letnika mora študent pred vpisom obvezno vložiti Vlogo za ponavljanje letnika na Komisijo za študijske zadeve. Vlogo vloži v začetku septembra, najkasneje 7 dni pred naslednjo sejo komisije. Ponavljanje letnika odobri Komisija za študijske zadeve članice univerze študentu, ki je:
- redno sodeloval pri vseh s študijskim programom predvidenih oblikah visokošolskega izobraževalnega dela in
- opravil obveznosti vpisanega letnika v obsegu vsaj 30 ECTS.
Ponavljanje letnika lahko izjemoma dovoli komisija tudi študentu, ki je redno sodeloval pri vseh s študijskim programom predvidenih oblikah visokošolskega izobraževalnega dela in opravil obveznosti v obsegu manj kot 30 in ne manj kot 15 ECTS vpisanega letnika, če so nastopili upravičeni razlogi, ki po Statutu UM omogočajo podaljšanje statusa študenta.
Študent, ki zaradi ponavljanja letnika zapade v spremenjen študijski program, študij dokonča po novem študijskem programu. Tak študent mora oddati vlogo za priznavanje opravljenih obveznosti in določitev manjkajočih obveznosti po novem programu na Komisijo za študijske zadeve.
Za ponavljanje letnika mora študent skladno s 121. členom Statuta UM pred vpisom obvezno vložiti Prošnjo na KŠZ zadeve najkasneje do 16. septembra 2024 do 12. ure. Obvezno priložite ustrezna dokazila.
Vlogo za pridobitev posebnega statusa lahko vloži študent dodiplomskega in podiplomskega študija, v kateri navede kategorijo študenta s posebnim statusom, za katerega prosi in priloži ustrezna dokazila. Vlogo študenta s posebnim statusom obravnava Komisija za študijske zadeve na FT.
Če je študent prekinil študij in se je študijski program, v katerega je bil vpisan, v času prekinitve spremenil, se mu lahko priznajo opravljene obveznosti, ki ustrezajo učnim izidom spremenjenega programa, in dovoli nadaljevanje oziroma dokončanje študija z novo generacijo pod pogojem, da se mu določijo dodatne obveznosti v obsegu in vsebini na način, da bo dosegel učne izide, ki jih zahteva spremenjeni študijski program. Za študenta ob nadaljevanju študija veljajo pogoji študija, kot veljajo za novo generacijo študentov, ki se ji priključuje, razen če je s splošnimi akti Univerze v Mariboru določeno drugače.
Rok za dokončanje študija se določi skladno z veljavno visokošolsko zakonodajo.
praktično usposabljanje
Pomemben del izobraževanja na področju turizma je nabiranje praktičnih izkušenj. Praktično usposabljanje v poteka na dodiplomskih študijskih programih in sicer pri subjektih turističnih dejavnosti, ki ponujajo delo, primerno fakultetni stopnji izobrazbe. Študenti lahko praktično usposabljanje opravljajo tudi v tujini v okviru programa Erasmus+.
Na magistski stopnji so klasično praktično usposabljanje nadomestili predmeti Praktikum 1, 2, 3, ker lahko na ta način zagotovljamo sistemsko spremljanje usposabljanja.
VS 2. LETNIK | VS 3. LETNIK | UN 3. LETNIK |
---|---|---|
20 ur seminarja | 20 ur seminarja | 20 ur seminarja |
160 ur prakse | 400 ur prakse | 400 ur prakse |
6 ECTS | 14 ECTS | 14 ECTS |
Koordinator: | Koordinator: | Koordinator: |
doc. dr. Boris Prevolšek | doc. dr. Boris Prevolšek | doc. dr. Boris Prevolšek |
boris.prevolsek@um.si | boris.prevolsek@um.si | boris.prevolsek@um.si |
A - Izbira organizacije
Seznam podjetij, ki ponujajo možnost opravljanja praktičnega usposabljanja študentom FT UM in imajo s fakulteto sklenjen sporazum.
B - Izbira mentorja
C - Usposabljanje
D - Zavarovanje
E - Pogodba
Ko so pogodbe potrjene in podpisane s strani fakultete, jih lahko študent osebno prevzame v referatu, en izvod obdrži, drugega pa odnese organizaciji.
Študente tudi naprošamo, da rešijo anketni vprašalnik o praktičnem usposabljanju, ki nam bo služil za kot informacija, kje ste študenti opravljali prakso, kakšne vrste zadolžitev ste imeli in kako ste bili zadovoljni s praktičnim usposabljanjem v organizaciji.
zaključna dela
Razpisane teme
PRIJAVA ZAKLJUČNEGA DELA
Študent z mentorjem načeloma uskladi naslov ter temo zaključnega dela do konca zimskega semestra oziroma do 23. 2. 2024.
Študent odda prijavo teme v referat do roka za oddajo, katerega določi Senat FT UM za 1. stopnjo in 2. stopnjo. V tekočem študijskem letu je rok na programih 1. stopnje do 6. maja 2024, na programih 2. stopnje pa do 20. maja 2024.
ŠTUDENT PO E-POŠTI (referat.ft@um.si) POŠLJE:
*Oba obrazca pošljete izpolnjena in podpisana. V referat ni potrebno pošiljati tiskanih obrazcev.
Če se med pisanjem zaključnega dela pojavi razlog, da sodelovanje med mentorjem in kandidatom ne bo več mogoče, imata kandidat in mentor pravico zahtevati spremembo na obrazcu Prijava spremembe teme zaključnega dela–sprememba mentorja (priloga 4).
Študent ob prijavi teme zaključnega dela, odda na KZD vlogo za pisanje zaključnega dela v tujem jeziku.
Pomembno: V 10. členu Pravilnika o postopku priprave in zagovora zaključnega dela na študijskih programih prve in druge stopnje FT UM preberite kaj vse mora zaključno delo v tujem jeziku vsebovati in kaj je potrebno pripraviti pred zagovorom.
Podaljšanje veljavnosti teme
PRVO PODALJŠANJE
Študent lahko pred potekom roka za izdelavo zaključnega dela, določenega s sklepom o zaključnem delu, v pristojni referat vloži vlogo za podaljšanje roka veljavnosti teme (priloga 14). O vlogi odloča Komisija za diplome, ki lahko veljavnost teme podaljša za največ eno leto. Študent prejme obvestilo o izidu na študentski e-naslov.
Strošek podaljšanja veljavnosti teme se študentom s statusom ne zaračuna. Ko študent temo zaključnega dela podaljšuje in nima statusa študenta, se mu strošek prijave teme ponovno zaračuna (ne glede na to ali je imel status pri prijavi teme ali ne).
PRIPRAVA ZAKLJUČNEGA DELA
Zaključno delo mora biti jezikovno korektno in pregledano. Študent ima pravico izdelati in zagovarjati zaključno delo v tujem jeziku, kar je podrobneje opredeljeno v 10. členu zgoraj navedenega pravilnika.
Študent odda zaključno delo v DKUM ter ob oddaji vnese svoj in mentorjev ter somentorjev e‐naslov, kamor bo poslano poročilo o ustreznosti dela. Pri tem sledi Navodilu o postopku ugotavljanja plagiatorstva.
ODDAJA ZAKLJUČNEGA DELA
TEHNIČNI IN VSEBINSKI PREGLED
Priporočilo: V vsebinski pregled zaključna naloga vsaj 1 mesec pred potekom teme (rok je naveden na Sklepu o zaključnem delu).
Študent odda elektronsko verzijo zaključnega dela (v Wordu) v vsebinski in tehnični pregled v referat na e-naslov referat.ft@um.si.
Predsednik KZD določi pregledovalca, ki opravita vsebinski pregled dela. Referat posreduje zaključno delo predlaganima pregledovalcema in jima določi rok pregleda (7 delovnih dni). Svoje komentarje v roku posredujeta v referat, ta pa o tem obvesti mentorja in študenta. Študent zaključno delo skladno s komentarji pregledovalcev po potrebi dopolni, uredi slovnični pregled zaključnega dela in nalogo pošlje v referat v tehnični pregled.
Skladno z Navodili za pripravo diplomskih in magistrskih del na FT UM traja prvi tehnični pregled 5 delovnih dni za vsako zaključno delo, vsak nadaljnji pregled pa 3 delovne dni. V času letnega dopusta oziroma senatnih počitnic od 15. 7. do 15. 8. roki KZD za preglede ne tečejo. Vsak 3. in nadaljnji tehnični pregled je plačljiv, znesek je 40,00 EUR.
Ko komisija potrdi oziroma izda Izjavo o tehnični ustreznosti zaključnega dela, ŠTUDENT ODDA v pristojni referat:
Referat nato preveri izpolnjevanje pogojev in ustreznost dokumentov ter zaključno delo evidentira. Sledi izdaja Sklepa o imenovanju komisije za zagovor zaključnega dela, kjer se določi datum, kraj in jezik zagovora zaključnega dela. Študent prejme sklep na študentski e-naslov.
Pravi vrstni red: VSEBINSKI PREGLED – SLOVNIČNI PREGLED – TEHNIČNI PREGLED – DKUM – ODDAJA ZAKLJUČNE NALOGE ZA ZAGOVOR V REFERAT
ZAGOVOR ZAKLJUČNEGA DELA
Če diplomant obrani svoje zaključno delo in je zagovor uspešen, predsednik Komisije za zagovor še isti dan odda v referat Zapisnik o zagovoru zaključnega dela. Če komisija zagovor zaključnega dela oceni kot neuspešnega, študent prejme kopijo podpisanega zapisnika o zagovoru zaključnega dela, na osnovi katerega lahko v roku 14 dni vloži prošnjo za ponovni zagovor. Možna je samo ena ponovitev zagovora zaključnega dela.
PO ZAGOVORU ŠTUDENT ŠE ISTI DAN v AIPS-u izpolni anketo o zadovoljstvu študija in v referatu prevzame mapo, ki vsebuje: prijavnico v Alumni klub, obrazec za vpis dodatnih informacij v prilogo k diplomi, UPN za plačilo diplomske listine in izjavo o obdelavi osebnih podatkov.
ŠTUDENT NAJKASNEJE 14 DNI PO ZAGOVORU v referat dostavi:
A - zaključno delo 1. stopnje je vezano v modro platno, napisi na platnicah so v srebrni barvi;
B - zaključno delo 2. stopnje je vezano v temno zeleno, napisi na platnicah so v srebrni barvi;
Ko referat prejme vse izvode dela ter obrazce, izda Potrdilo o diplomiranju/magistriranju in Potrdilo o opravljenih preizkusih, zaklene elektronsko verzijo zaključnega dela v DKUM ter posreduje tiskano verzijo zaključnega dela v knjižnico, kjer se delo katalogizira v COBISS.
Študente prosimo, da oblačila prilagodijo slovesni priložnosti zagovora diplomskega dela.
podelitev diplom
Za diplomante, ki so diplomirali/magistrirali do 1. marca 2025.
dokumentno središče za študente
Celotno zbirko pravilnikov in Statut Univerze v Mariboru (vključno s spremembami in dopolnitvami), najdete v Dokumentnem središču UM.